New Idea: Posts Mode

Everything about Death Ball.

Moderators: Jay2k1, The_One, DavidM

Do you think Post Mode would make a fun addition to DeathBall?

Yes
26
74%
No
9
26%
 
Total votes: 35

Esorcismo
Banned
Posts: 195
Joined: 03-09-2003 02:32
Contact:

New Idea: Posts Mode

Post by Esorcismo » 28-09-2003 20:28

Much like in hockey and fun for small games, there should be a mode called post mode. The object is basically to hit all three posts (left, right, and crossbar) and that dictates the winner. The rules would still be the same except for the following:

Any balls going in the net immediately get placed at center
No one is allowed in either penalty box from any team (to prevent gaying)
Only the first post can be counted on a shot (this is the typical goal where possession changes afterwards).
Any post getting hit for a second time counts as a regular hit and doesn't stop play
Any balls that lay dead in the penalty box immediately get put back at center

This is more or less a fun mode which seems pretty cool, I think it would make a nice addition, I posted a poll to collect some opinions and I'd value options feedback. Thanks.

User avatar
The_One
Senior Member
Posts: 1962
Joined: 09-03-2003 00:38
Location: UK

Post by The_One » 28-09-2003 20:44

Well I voted yes, sounds like it might be a laugh.

Seems like it might be suited to a mutator.

User avatar
Hugi
Posts: 342
Joined: 24-03-2003 14:14
Contact:

Post by Hugi » 28-09-2003 20:47

sounds funny xD

theberkin8or
Senior Member
Posts: 794
Joined: 09-03-2003 20:41
Contact:

Post by theberkin8or » 28-09-2003 21:13

omg wiesso would pwn @ this game!!!!!!!!!!

i voted yes but actauly i wouldn't play it cuz i don't want to pratice hiting the post cuz it is a bad habit :D

User avatar
MeSSiaH{FCU}
Posts: 657
Joined: 28-03-2003 20:44
Contact:

Post by MeSSiaH{FCU} » 28-09-2003 21:16

I pwn at posthits =)

Too easy tho imo ^^; I could do all 3 of em in 1 shot :p

User avatar
The_One
Senior Member
Posts: 1962
Joined: 09-03-2003 00:38
Location: UK

Post by The_One » 28-09-2003 21:57

To make it harder, how about the hit only counting if the ball doesn't (or does, dunno which would be best) go in the goal.

Esorcismo
Banned
Posts: 195
Joined: 03-09-2003 02:32
Contact:

Post by Esorcismo » 28-09-2003 23:30

"Any balls going in the net immediately get placed at center"
"Only the first post can be counted on a shot"

This answers The_One's concern and Messiah's comment. Only the first post hit will be scored on a shot, multi-post hits shouldn't count.

Esorcismo
Banned
Posts: 195
Joined: 03-09-2003 02:32
Contact:

Post by Esorcismo » 28-09-2003 23:32

MeSSiaH{FCU} wrote: I pwn at posthits =)

Too easy tho imo ^^; I could do all 3 of em in 1 shot :p


Could you rocket them off the post with the penalty box being closely guarded and trying to shoot from the outside. You know, only volley shots and no long shots can be activated in this mode.

User avatar
The_One
Senior Member
Posts: 1962
Joined: 09-03-2003 00:38
Location: UK

Post by The_One » 28-09-2003 23:49

Esorcismo wrote: "Any balls going in the net immediately get placed at center"
"Only the first post can be counted on a shot"

This answers The_One's concern and Messiah's comment. Only the first post hit will be scored on a shot, multi-post hits shouldn't count.


Well you didn't say it wouldn't count as a hit if it goes in straight afterwards. :/

That is what I was trying to say.

Esorcismo
Banned
Posts: 195
Joined: 03-09-2003 02:32
Contact:

Post by Esorcismo » 28-09-2003 23:54

They WILL count as they should, because it hits the post before entering the net... it's gonna be graphical judgement on how that's ruled but more times than not a ball going off the post and in will count.

User avatar
The_One
Senior Member
Posts: 1962
Joined: 09-03-2003 00:38
Location: UK

Post by The_One » 28-09-2003 23:55

I know you meant it would count, I just thought to make it harder... oh nevermind. :p

Maelstrom
Banned
Posts: 39
Joined: 23-04-2003 21:35

Post by Maelstrom » 28-09-2003 23:56

Just ask Weisso and Leto to score regular goals... ta-da, they win... duh.

Voted Yes...

beefsack
Posts: 921
Joined: 09-03-2003 22:57
Location: Canberra, Australia
Contact:

Post by beefsack » 29-09-2003 02:26

i voted yes

sounds like a fun diversion

vF_Zonk
Senior Member
Posts: 202
Joined: 15-06-2003 01:40

Post by vF_Zonk » 29-09-2003 04:54

hmmm

make it not so easy to hit the posts

i think it'd work better with a keeper

User avatar
Armagon
Posts: 1333
Joined: 24-03-2003 14:50
Contact:

Post by Armagon » 29-09-2003 05:17

Interesting idea.

Locked